TaaS er et full service abonnement på smartphone
og/eller tablet udviklet til virksomheder.

Med en TaaS abonnementsordning får I som virksomhed en stor grad af fleksibilitet i relation til udstyr som smartphones og tablets. Og det er nemt at udvide og afvikle antallet af abonnementer, hvis I får brug for det.

Sådan fungerer et TaaS-abonnement

Tegning af TaaS-abonnement

Virksomheden kan købe TaaS-aftaler direkte hos TaaS eller hos en af vores forhandlere. Aftalen er eksklusiv mobil-abonnement.

Enheder

Du kan vælge mellem næsten alle nye iOS- og Android-enheder. Virksomheden vælger selv sin enhed.

Brugsret og abonnementsperiode

Med en TaaS-aftale på en enhed har virksomheden en brugsret til enheden, men ikke ejendomsretten, i aftaleperioden*, Efter aftaleperioden kan enhed frikøbes

Aftaleperioden er 24/36* måneder.

Fornyelse af abonnement

Når den 24/36* måneder lange aftaleperiode er gået, skal virksomheden eller brugeren aflevere enheden tilbage – og kan vælge at fortsætte abonnementet med en ny enhed til brugeren.

Nem reparation

Reparationer og skader på enheden, inklusiv knækket glas, er en del af ydelsen. Går TaaS-enheden i stykker, kan du køre til nærmeste servicecenter (Care1), eller du kan sende den til TaaS. Det er nemt og enkelt.

Brugte enheder som en del af et Taas-abonnement

Har virksomheden allerede enheder i brug, som den gerne vil have omfattet af et Taas-abonnement, og er de forholdsvis nye og i god stand, er der mulighed for, at TaaS kan købe dem af jer og lade dem indgå i en TaaS-abonnementsaftale.

Adgang til data

TaaS har ikke adgang til data, der lagres på mobiltelefonen eller tabletten, med mindre virksomheden og abonnenten har givet tilladelse til det, f.eks. i forbindelse med reparation.

Når en enhed skal tilbageleveres, kan abonnenten selv vælge at fjerne dataene fra enheden eller virksomhed og abonnent kan give TaaS tilladelse til at gøre det. Vi anbefaler at brugeren selv sletter data fra sin enhed.

Enheder skal altid leveres tilbage i ulåst stand – dvs. med oplysning om adgangskoder.

Tilbehør og ekstra services

Det er muligt at få tilbehør med i aftalen. Det kan f.eks. være headsets, panserglas, covers, etc.

Det er også muligt, som en ekstra service og som en del af aftalen, at få enheden klargjort til brug hos TaaS eller en af vores samarbejdspartnere – f.eks. med en sikkerhedspakke fra Microsoft.

Har du og din virksomhed krav om at kunne fjernstyre enheden, kan TaaS også hjælpe med opsætning af det. Samtidig kan enheden sættes op til den enkelte bruger. Ekstra services indregnes i abonnementsydelsen.

Skader og tyveri

Reparationer og skader på enheden, inklusiv knækket glas, er en del af abonnementsydelsen.

Går TaaS-enheden i stykker, har du som abonnent to muligheder:  Du kan selv køre til nærmeste servicecenter, eller du kan sende den til TaaS’ værksted.

Hvis du kører til servicecentret, får du enten repareret enheden med det samme, eller du får en lånetelefon, indtil din enhed er repareret. Hvis du sender den til TaaS’ værksted, skal du følge den fastlagte procedure for dette.

Tyveri er ikke dækket af TaaS-abonnementet, det er abonnentens egen risiko. Tyveri skal altid politianmeldes, og meddeles til TaaS.

Afslutning eller fornyelse af abonnement

Når den 24 eller 36 måneder lange abonnementsperiode er gået, skal virksomheden eller brugeren aflevere enheden tilbage og kan vælge at opsige abonnementet.

Abonnementsperioden er 24 eller 36 måneder. Fratræder medarbejderen sin stilling i abonnementsperioden, kan abonnementet enten overtages af en anden medarbejder, eller virksomheden kan opsige abonnementet mod betaling af et gebyr.